1e maand

30 september 2017 - Málaga, Spanje

Inmiddels al weer 4 weken lang in Spanje! De tijd gaat mij nu al veel te snel voorbij. Echter mis ik Nederland op moment toch wel erg, en eet ik nu al bijna een week lang al heel getrouw Hollandse prak. toch heb ik geen spijt dat ik hier naartoe ben gegaan, want de ervaringen die ik er nu al bij heb gekregen had ik niet willen missen.

Dinsdag,(in mijn tweede week)terwijl ik onderweg was naar mijn werk (lopend langs de kust), zag ik een vrouw die met haar gedachten in haar telefoon was verzonken. Er stond een marmeren bank recht voor haar (een zonder leuningen), en ze bleef met een noodgang doorlopen en “klapte” als het ware over het bankje heen. Haar gezicht kwam op de bank terecht, en vervolgens maakte ze een soort koprol en belande vervolgens met haar gezicht op de grond. Ik heb dit zien gebeuren en ben vervolgens snel samen met een Spaanse man die naast mij liep naar haar toe gerend. Ze verloor ontzettend veel bloed uit haar neus en het zag ernaar uit dat deze ook scheef stond. Ze had een klein hoofdwondje en had erg veel pijn in haar schouder. Hierbij heeft de Spaanse man een ambulance gebeld en heb ik aan haar gevraagd of ze zich nog kon herinneren wie en waar ze was. Toen de ambulance er eenmaal was en de vrouw werd afgevoerd, was ik inmiddels al een kwartier te laat, en moest nog 10 min. Lopen om bij mijn ziekenhuis aan te komen...

De dag erop was ook al zo'n succes: ik ben door het zien van veel bloed en te weinig eten in mijn maag flauw gevallen.

Het gave is wel dat ik voor het eerst heb bloedgeprikt, en dit wel bij een man van 104 jaar oud. Toen we daar aankwamen was het in eerste instantie de bedoeling dat ik zoals gewoonlijk mee zou kijken. Op het moment dat ze de band om zijn arm had gedaan en opzoek was naar een ader, liet ze zien en voelen dat dit een ader was die ik makkelijk zou kunnen prikken. Ik moet toegeven dat ik enigszins erg gespannen hiervoor was, maar op moment heb dat ik het moest doen heb ik mijn knop op 0 gezet en is het gelukt.

Na mate ik langer in het ziekenhuis hier stageloop, begin ik steeds meer te merken hoe moeilijk ik het heb met het stilzitten. De dagen voelen voor mij ontzettend lang, en ben daadwerkelijk opzoek naar `werk´ om mijzelf maar bezig te houden. Echter blijkt dat dit overal in Spanje wel een beetje het geval is op het gebied van werk, dus misschien is dit wel een goede tijd om mijzelf aan te leren de rust te accepteren.

Buiten stage om geniet ik van het prachtige Spanje. In de weekenden heerlijk op stap, na mijn werktijd heerlijk genieten van de zon. Samen met mijn huisgenootje in mijn tweede weekend een tripje gemaakt naar het prachtige Malaga. Hier zijn wij het winkelcentrum in gedoken, hebben genoten van heerlijke sangria en in de avond een modeshow kunnen bijwonen.

Aangezien ik in Spanje mijzelf zo ben tegen gekomen, dit een keerpunt voor mij is en dit zo´n avontuur is, laat ik volgende week woensdag een tatoeage op mijn rechter arm plaatsen. Op advies van collega ben ik naar een bekende tattoo-artiest gegaan om een afspraak te maken. De tatoeage zal 16 cm  groot worden..

Wordt vervolgd

Veel liefs uit Marbella